dimarts, 7 de juny del 2016

Jocs Florals

El Jocs Florals de l'escola Fortià Solà compten ara amb 32 anys d'història, això vol dir que nosaltres vàrem participar-hi en la seva primera edició durant el curs de 5è d'E.G.B.
No cal explicar en que consisteixen els jocs florals, tots els coneixem i hi hem participat.

Quan es van començar els jocs florals a l'escola ens va venir molt de nou, ja que ningú sabia massa què era allò. Crec que al Fortià Solà vàrem ser dels primers a nivell d'escoles que vàrem fer uns jocs florals.

Bona part de la matèria que tocàvem durant les setmanes prèvies en l'assignatura de Català era dedicada als jocs florals. Escriure poesia i prosa bàsicament.

Recordo que teníem l'obligació de presentar un mínim de poemes i que no fer-ho implicava tenir mala nota (sobretot els últims anys amb en Ramón, el meu amic,...).

Evidentment, hi havia qui se li donava força bé i altres que no tant. La Sandra i la Ceci cada any eren finalistes. No recordo massa la resta de companys que pogueren haver estat finalistes o fins i tot guanyar algun premi. He estat buscant per la web de l'Escola, però no hi tenen cap arxiu. Trobo que hauria estat bé que tinguessin un registre dels guanyadors de cada any.

Personalment, em feia molta mandra posar-me a escriure proses i rimes. Es curiós ja que ara de gran m'he fet un fart d'escriure, ja sigui parrafades en els diferents blogs que he anat portant al llarg d'aquests darrers anys o bé escrivint bona part de les cançons dels grups amb els quals he tocat.

De fet, i ara que paro a rumiar-m'ho, m'adono que si que em va servir per aprendre a rimar, fer rimes consonants, assonants, contar les sil·labes perquè quedi fonèticament bé, rimar per frases parelles o imparelles, rimar la 1ª amb 4ª i 2ª amb 3ª.

Podria deixar-vos alguna rima catxonda d'algun tema escrit durant aquest temps, però millor us deixo un 'poema' que vaig presentar a 7è d'E.G.B i que per algun motiu no va passar a les finals.

EL TORO

El toro es bravo, 
Porque come patatas bravas,

Si no comiera patatas bravas,
Este toro no seria tan bravo.

I presentant això em vaig quedar tant ample!,....

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada